Спорт, Фото

Еволюція «Велодня»: рекорди, витрати та неприхований «біль» велосипедистів Житомира

Рекордний та вже традиційний «Велодень» відбувся 26 травня у Житомирі. Понад 3 000 учасників приєднались до масштабного велозаїзду вулицями міста.

Та мало хто знає, що історія «Велодня» зароджувалась від таких велоподій як «Критична маса» та Всесвітній день без автомобіля.  Перші масові заїзди  проходили у столиці Швеції Стокгольмі ще на початку 1970-х.

Пізніше в Європі та Америці почались відомі події та акції з велосипедними заїздами у вигляді «Критичної маси», перша поїздка якої відбулася у п’ятницю, 25 вересня 1992 року в Сан-Франциско та Всесвітній день без автомобіля (22 вересня), котрий починає свою історію з 1994 року, а згодом переїхав і на європейський континент.

В Україні «Критична маса» з’явилася в 2006 році у Львові. Проте реально почала проводитися в різних містах України з 2014 року.  Невелика популярність даного виду велосипедних заїздів в Україні пояснюється тим що, починаючи з 2005 року, у нас діє власна альтернативна акція «Велодень».

Перший велодень відбувся у Дніпрі, а починаючи з 2007 року,  – в більшості міст України, зокрема і в Житомирі. Тоді взяло участь близько 20 житомирян. Цьогоріч кількість учасників зросла до 3,5 тисяч, що стало новим рекордом для міста.

Перший офіційний «Велодень» відбувався протягом 30 хвилин. Учасники тодішнього «Велодня» як повідомляє ЖЖ переслідували наступні ідеї:

«Давно слід визнати нас, велосипедистів, рівноправними учасниками дорожнього руху. Внесення велодоріжок в плани капітальної забудови міста – актуальна і назріла проблема, яку потрібно вирішувати не коли-небудь, а вже зараз. Велостоянки в громадських місцях – така ж повага громадянам міста, як і стоянки для автомобілів або переходи для пішоходів».

13 років підряд відбувається «Велодень», котрий з кожним роком збирає все більше учасників. І хоча захід став проходити під егідою міськради, почалися зрушення в питаннях велопарковок, проте велосипедних доріжок у місті так і не з’явилось.

Вимоги першого «Велодня» 2007 року досі актуальні

Бо за ці роки в місті з’явилась лише одна (!) велодоріжка по вулиці Небесної сотні, яка, на жаль, більше схожа на місце для парковки автомобілів. Її загальна протяжність складає 200 метрів і з’явилась вона лише в 2018 році, не викликавши великого захоплення у велосипедистів.

На офіційній сторінці «Велодня» в соціальній мережі фейсбук було велике обговорення з даної проблеми:

 

Це питання досі лишається відкритим та суперечливим.

Загальні витрати на цьогорічний «Велодень» склали близько 30 тис. гривень

Сам же «Велодень» має одну очевидну тенденцію – з кожним роком притягує до себе все більше і більше людей.  Популяризуючи здоровий і активний спосіб життя, демонструючи велосипед як екологічну альтернативу міському транспорту та привертає увагу влади до створення цивілізованих умови для велосипедистів.

«Цього року з’явився генеральний партнер, який перекрив частину наших витрат: ми змогли запросити гарний гурт, заплатити йому гонорар. Ми не змогли б зробити з міського бюджету. Це закрив Генаральний партнер – компанія  “РУДЬ”. Міський бюджет витратив кошти на облаштування, рекламу, інші поточні витрати – це близько 30 тис. грн», – розповідає начальник управління у справах сім’ї, молоді та спорту Житомирської міської ради Ірина Ковальчук.

Цього року місцем збору став кінотеатр «Жовтень». «Велодень» офіційно почався о 10:00 збором велосипедистів і концертом гурту «Madame Jo Jo’s».

О 11:00 – було формування колони і старт за маршрутом.

Запланований маршрут було трохи змінено: рух колони пролягав вулицями Мала Бердичівська – Велика Бердичівська – Театральна – Київська – Івана Сльоти – Шевченка – Велика Бердичівська – Мала Бердичівська – Новий бульвар.

О 12:00 було відкрито різні цікаві велолокації, проводилися конкурси, нагородження учасників тощо.

З 13:00 і до 15:00 відбувався велоквест та фінальна частина «Велодня».

Новою фішкою заїзду стало те, що діти їхали в одній колоні з дорослими. Вулиці, якими курсували велосипедисти, були перекриті для автотранспорту.

Серед учасників велопробігу був міський голова Сергій Сухомлин та команди підприємств Житомирської міської ОТГ.

Чим запам’ятався «Велодень 2019» у Житомирі дивіться у нашому фотозвіті та  діліться своїми враженнями у коментарях.

You might also like
Спорт, Фото

More Similar Posts

Меню